Vysoká spotřeba motorového oleje

Pokud vyloučíme možnost, že olej ubývá kolem motorové vany, výpustného šroubu, ventilového víka nebo gufer klikového hřídele (vnější netěsnost), je příčinou vysoké spotřeby oleje netěsnost ventilových dříků nebo netěsnost pístů ve válcích. U turbo motorů je nezbytné ověřit ještě prostupnost motorového oleje ložiskem turbodmychadla (vnitřní netěsnost). V případě zvýšené svodové propustnosti oleje turbodmychadla je lhostejno, zda olej proniká do turbíny či dmychadla, neboť v obou případech skončí ve spalinách.
V souvislosti  se zvýšenou spotřebou oleje se v reklamních a laických informacích doporučují různé zázračné přípravky přidávané do oleje, které mají problém řešit. Nespoléhejte na žádný přípravek, stejně nefunguje. Jinou, zejména v Česku oblíbenou "opravou" je montáž nových pístních kroužků. K tomu je třeba motor částečně rozebrat, ale výsledek po opravě je někdy horší než byl před opravou. Příčinou neúspěchu je, že nový pístní kroužek netěsní ve vyběhaném a tudíž necylindrickém válci. Argumentace neúspěšných mechaniků, že si kroužky sednou je nepravdivá. Existuje jediný způsob jak motor opravit. Je nutno provést převrtání a honování válců na větší průměr a do větších válců namontovat větší písty s novými pístními kroužky. Je to drahá, ale spolehlivá oprava v případě, že brusírna válců, které opravu svěříme, svou práci dobře ovládá. O výbrusech píši na jiném místě bloku informace.